Dalhallarundan

Visa karta
Vägbeskrivning: 1. Starta vid Rättviks resecentrum, vid järnvägsstationen i centrala Rättvik. 2. Följ träskyltarna med en cyklist på förbi campingen och gymnasieskolan. 3. Åk under riksvägen och fortsätt sedan på den asfalterade vägen förbi Sätra, Rovgärdet. 4. Fortsätt mot Dalhalla. 5. Efter Dalhalla, följ asfaltsvägen till Östbjörka. 6. Ta första asfaltsvägen till vänster och följ den genom Östbjörka ca 1 km tills asfaltvägen svänger höger. 7. Ta grusvägen till vänster ner över åkrarna och in i skogen. 8. Följ grusvägen tills du passerar Dalhalla och ingången till Dalhalla. 9. Ta höger och följ grusvägen längs den gamla kalkbanan som går förbi Amtjärnsbrottet och Skålberget hela vägen till Nittsjö och keramikfabriken Nittsjö Keramik. 10. Efter keramikfabriken, följ asfaltsvägen i några hundra meter fram till en korsning. 11. Ta höger och åk på en större asfaltsväg i ytterligare några hundra meter. 12. Sväng vänster och åk uppför en större backe på en grusväg som leder dig förbi några mindre gårdar. 13. Rulla utför i ca 1 km och ta sedan av från grusvägen genom att svänga höger i nästan 180 graders riktning in på en större stig. 14. Stigen går till Riksvägen. 15. Åk rakt över riksvägen – se upp för bilar! 16. Ta första grusvägen till vänster, vilken leder till en mindre asfaltsväg. 17. Sväng vänster tillbaka mot Rättvik och Stiftsgården. 18. Åk sedan samma väg tillbaka till Rättviks resecentrum som i början av turen.
Build: 2020-05-29 01:31:24, Host: online3core18, DB: o3.cbguide-4804.cbischannel-30250.v1 online3data03.db.citybreak.com:8080, Controller: Activity, Action: showdetailsmapinfo